A Citic Securities 1 százalékponttal gyengítette a 2011-re nézett Kína autópiacára vonatkozó növekedési előrejelzését, a Shenyin & Wangguo Securities pedig 2 százalékponttal redukálta az előzetes jóslatát. December 23-án Pekingben megelégelve a folytonos közlekedési dugókat a városban, a kormány egy új rendeletet hozott, mely limitálja az autóvásárlásokat. A rendelet szerint 2011-ben 240 ezer új rendszám talál majd gazdára és a vásárlók lottó szisztéma alapján jutnak majd a rendszámokhoz, melyek 88%-a egyéni vásárlókhoz fog kerülni. Eközben a bevándorlók csak abban az esetben vásárolhatnak új autót, amennyiben legalább 5 éve fizetnek adót és társadalombiztosítást Pekingben.
A Nomura Securities az új rendelet hallatán közölte, hogy a kínai autóeladások előrejelzését 19,6 millió darabra fogja mérsékelni. 2010 december 19-én 4,8 millió bejegyzett autó közlekedett Peking városában, mely 700 ezer darabbal magasabb értéknek felel meg annál, melyet 2010 elején regisztráltak. 5 év alatt több, mint 2 millióval több autó közlekedik a városban, mely aggasztónak mondható
Ebben az esetben is lesz bőven értekesítés, így növekedés is. Tehát az autós papírokban keresni kell a vételeket.
http://www.fn.hu/uzlet/20101227/oriasberuhazasra_keszul_audi/
Az Audi Kínában már több mint 1 millió kocsit adott el, az egymilliomodik darabot - a társaság honlapja szerint egy metálkék Q5-öst - az idén októberben adták át a vásárlónak. Ugyanakkor megfigyelők szerint az ázsiai országra koncentráló fejlesztések veszélyeket is hordozhatnak. Erre utal például az, hogy hétfőn a frankfurti tőzsdén meredek, 5 százalékot közelítő gyengüléssel reagáltak német autóipari részvények egy hírre, amely szerint a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a kínai fővárosban eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése